Belevingsvol reizen
Beleving speelt een steeds belangrijke rol als het gaat om invulling van vakanties. Kernwoorden bij beleving zijn: authenticiteit, duurzaamheid en educatie. De toerist moet het gevoel hebben dat er als het ware waarde toe is gevoegd aan zijn of haar reis. Beleving is niet iets tastbaars, het is eigenlijk een kwestie van de juiste plaats op het juiste moment. Als dat in verhouding is, beleeft de toerist de reis nog intenser.
Beleving in de entertainment-wereld is er al zolang als mensen entertainen. Bij het vermaken van mensen probeer je altijd een bepaald niveau van beleving toe te voegen, deze verbetert de ervaring en het plezier dat je meekrijgt. In de huidige economie heeft de beleving zich langzaam aan ontwikkeld zoals het volgende model:
Grondstoffen -> Productie -> Service -> Beleving naar Transformatie
Vroeger was er puur het verzamelen en winnen van grondstoffen, wat langzaam overging in het ontwikkelen en produceren van producten. Bij deze producten moesten weer diensten en service worden verleend zodat je consumenten nog beter kon trekken. En tenslotte brak de generatie aan dat je je moest onderscheiden van je concurrentie en dus beleving toe moest voegen aan je product. Wanneer je product succesvol is kan dit weer transformeren naar een hype of rage.
Het is een noodzaak om beleving toe te voegen aan je product of dienst als je deze wilt laten uitsteken boven alle andere producten en diensten. Via het “brand experience model” van “Pine en Gilmore” kun je zelf kijken waar jouw beleving ligt en of deze goed past bij de consument. Er zijn 4 verschillende elementen waar je product of dienst toe kan behoren. “Entertainment”, waar je het richt op het vermaak en amusement. “Educatie”, waarbij je iets informatiefs meegeeft waar anderen van leren. “Escapisme”, waarbij je kunt ontsnappen van de werkelijkheid en kan opgaan in de andere wereld. “Esthetiek”, waar de beleving van de omgeving bepaalt hoe je product of dienst is. Er zijn experts die zich puur richten op het geven van de beste belevenissen en het meegeven van de leukste ervaringen. Wanneer je deze 4 elementen goed combineert kan je een product of dienst op de markt zetten die ver boven alle anderen uitsteekt.
Wanneer een product of dienst beleving met zich mee brengt kan jij als consument je inleven in die hele beleving. Je kunt je makkelijk inleven in die situatie en voelt de ervaring die het met zich meebrengt. Dit zorgt ervoor dat jij je beter vermaakt tijdens je avond uit of na aanschaf van je nieuwe product. Een scheutje beleving toevoegen aan je product of dienst is weinig moeite maar brengt heel veel positieve effecten met zich mee. Een fijne beleving kan je immers nog jarenlang bij blijven en uitnodigen om dit in de toekomst nog eens over te doen!
Wat maakt reizen met EMVILIFE Tours nou eigenlijk belevingsvol?
Ten eerste zijn wij van EMVILIFE van mening dat er 'iets' toegevoegd moet worden aan de vakantie van de toeristen die reizen met onze organisatie. Natuurlijk worden de basisbehoeften al vervuld: men krijgt lekker eten en drinken, heeft de zekerheid dat alles goed georganiseerd is en veilig is, heeft onderdak etc. Maar júist dat kleine extra ingrediënt, 'beleving', maakt het tot iets smakelijks en tot iets wat men niet snel meer vergeet! Bij ons bestaat de beleving vooral uit het 'contact' met de lokale bevolking en gewoonten, onze reizigers worden meerdere malen écht even de "Andalusische burger" zelve. Door bijvoorbeeld te koken of te slapen bij de lokale bevolking, leven mensen zich in en maakt dit hun reis tot een waar, memorabel iets.
Ten tweede willen wij graag dat dromen werkelijkheid worden bij onze reizigers, we ondernemen en organiseren erg 'aparte' acties en excursies, waar mensen meestal alleen maar over dromen. Deze kunnen heel simpel zijn zoals het staan op een enorme rots met kilometers uitzicht en het bezoeken van een erg pittoresk romantisch dorpje. Maar ook het varen op het midden van een hemelsblauwe oceaan en het zien van inheemse mensen en dieren behoort tot ons aanbod! Bij EMVILIFE Tours komen je dromen uit...